en Ramon Roman mestre de plàstica de l’escola ens fa una petita
introducció de l’obra de Jackson Pollock
a la Fundació Miró
va néixer el 28 de gener de 1912
a Cody, Wyoming, és al centre dels Estats Units, molt a prop del parc Natural de Yellowstone. des de molt petit li agradava pintar.
més tard va anar a viure a
Califòrnia
quan va ser més gran va marxar a viure a New York , on hi vivien molts artistes.
va conèixer la Lee Krasner una dona artista pintora. es
van casar perquè s’estimaven
Jackson Pollock va crear una nova manera de pintar diferent. pintava sobre el terra amb teles molt grans, deixava caure la pintura amb pals o pinzells
aquesta tècnica s'anomena Dripping , que vol dir regalim o goteig
la seva obra era més important per
la manera de pintar que no pas pels
resultats
Lee Krasner li va presentar Peggy Guggenheim col.leccionista d'art i
galerista.
Peggy Guggenheim va dir que Jackson Pollock era l'artista americà més original.
va ser tant famós que la
revista Life va publicar un article sobre ell.
hem anat a la fundació Joan Miró a veure algunes de les seves obres
-sense títol 1948-
en Ramon Roman ens ha acompanyat a la fundació i ens ha guiat
i explicat (als nens i nenes de la classe de pingüins i d’elefants) l’obra itinerant
deJackson Pollock, que més tard treballarem amb els nens i nenes de 2n d’ESO
arribem a la fundació Miró:
en Ramon ens ha explicat que les
obres de Jackson Pollock no tenen títol perquè les persones que les mirin en puguin
fer la seva interpretació i puguin posar-los nom.
aquest pintor creava les seves
obres inspirat en la música que escoltava mentre pintava.
la seva obra va influir en pintors
de la seva edat.
va ser una nova tendència després
de la segona guerra mundial que tot va explosionar i l’art també.
no només es pintava la realitat de
les coses sinó que els artistes expressaven els seus sentiments
.
la seva obra ha influït a molts artistes,
que pintaven també, d’una forma diferent
Bruce Nauman
que es pintava el seu cos
Janine Antoni
que pintava amb els cabells
JeanTingelly
va
crear la màquina de pintar
un cop hem arribat a l’escola hem pogut fer un recordatori de tot el que havíem vist.
ha estat molt interessant sentir
les explicacions dels nens i les nenes:
- en Jackcson Pollock era un pintor que no pintava amb pinzells petits, pintava sempre amb pinzells grans , amb pals i les seves obres estaven fetes amb regalims de pintura.
- les seves pintures eren molt grans i pintava damunt de roba o paper posat a terra
- molts cops pintava mentre ballava seguint la música
- els seus colors estaven molt barrejats
- sempre era impossible saber per on havia començat un quadre
hem pensat també en diferents títols per les seves obres com aquests, entr d'altres:
P5: camp de gespa, hort de plantes, terra de bosc, puntets petits, barreja de colors, parc de fideus
P4: món, terra, colors, jardí, laberint, fulles d'hivern
l’obra de Jackson Pollock és espectacular
per als nens i nenes ja que, per a ells, l’art és com un joc amb què poden
expressar els seus sentiments, fantasia i imaginació.
és important que els nens aprenguin
que no solament es poden expressar a
partir del llenguatge oral o escrit sinó, també amb el llenguatge artístic,
ell feia servir
un mètode per pintar anomenat “ pintura en moviment”
és una brillant idea que els nens i nenes pintin
en llibertat el que desitgen, utilitzant els colors al seu gust
continuem treballant i gaudint de la mateixa manera que l’artista.
treballar amb els nens i nenes
l’obra de Pollock, vol dir expressar-nos de forma espontània i abstracta.
utilitzem diferents materials i estris
el procés de la nostra obra
continuem treballant Jackson Pollok
aquesta és una activitat més individual.
cada nen i nena ha pogut fer la
seva petita obra
utilitzant el material de les
altres sessions i pintant damunt d’una tela i a sobre d’un full de pintura.
aquesta
activitat s’ha fet escoltant música. la melodia ens ha acompanyat durant el
nostre procés creatiu.
aquesta és la darrera activitat del projecte de Jackson Pollock i com us vàrem explicar al començament del treball, aquesta activitat la compartim amb els nens de 2n d’E.S.O, que també han treballat aquest artista.
ens hem reunit tots al gimnàs i en Ramon Roman ha fet una explicació de com organitzaríem
l’activitat
l’experiència ha estat
fantàstica i molt motivadora tant per als petits , com per als grans.
el cel era blau
hem observat com els
nens i nenes d’E.S.O han protegit, orientat i responsabilitzat de cada un dels
nens de parvulari, transmetent alegria i cuidant els petits amb molta cura.
la
música sonava
ens hem expressat amb les nostres mans |
Els mestres de secundària que també han participat del projecte Pollock ens han escrit aquestes paraules:
Dolors
(tutora de 2n d'ESO) i Ramon (professor de plàstica)
Treballar
amb els més petits sempre és un plaer i hem de donar les gràcies a
les seves mestres per permetre que els alumnes de 2n d'ESO hagin
pogut compartir experiències i coneixements amb els nens de
parvulari.
Hem
aprofitat la visita a l'exposició Explosió! El llegat de Jackson
Pollock per participar en el
projecte de parvulari i fer-nos-el una mica nostre.
Els
alumnes de 2n d'ESO han reproduït les tècniques pictòriques de
Pollock, han visionat una pel·lícula sobre la seva vida i finalment
han compartit una meravellosa experiència a l'aire lliure amb els
alumnes de parvulari.
Pensem
que és molt positiu i enriquidor per als nois de Secundària
establir ponts de col·laboració i de treball amb altres nens de
l'escola, sobretot amb els més petits. I el cert és que el resultat
ha estat molt profitós i engrescador.
Senzillament IMPRESSIONANT!!! Heu fet un treball excel·lent. Ara entenc perquè el Jan anomenava tant el Jackson Pollock...
ResponEliminaCom sempre un plaer seguir-vos.
Dolors
I ara entenc també perquè la Núria em deia que pintar la seva disfressa amb un rodet o amb un pinzell, i d'un sol color, era avorrit! Haurem de fer una quedada a un parc carregats de pintures i bosses de brossa! :)
ResponElimina