dimarts, 29 de gener del 2013

JACKSON POLLOCK



en Ramon Roman mestre de plàstica de l’escola ens fa una petita introducció de l’obra de  Jackson Pollock a la Fundació Miró



la seva feina és d’artista , però hi ha moltes menes d’artistes, i ell era artista pintor.
va néixer el 28 de gener de 1912
a Cody, Wyoming,  és al centre dels Estats Units, molt a prop del parc Natural de Yellowstone. des de molt petit li agradava pintar.
 


més tard va anar a viure a Califòrnia



 quan va ser més gran va marxar a viure a New York , on hi vivien molts artistes.








va conèixer la Lee Krasner una dona artista pintora. es van casar perquè s’estimaven







Jackson Pollock  va crear una nova manera de pintar diferent. pintava sobre el terra amb teles molt grans,  deixava caure la pintura amb pals o pinzells
aquesta tècnica s'anomena Dripping , que vol dir regalim o goteig 


 

la seva obra era més important per la manera de pintar que no pas  pels resultats





Lee Krasner li va presentar Peggy Guggenheim col.leccionista d'art i galerista.
Peggy Guggenheim  va dir que Jackson Pollock era l'artista americà més original.
va ser tant famós que la revista Life va publicar un article sobre ell.


















hem anat a la fundació Joan Miró a veure algunes de les seves obres






 -sense títol 1948-



en Ramon Roman  ens ha acompanyat a la fundació i ens ha guiat i explicat (als nens i nenes de la classe de pingüins i d’elefants) l’obra itinerant deJackson Pollock, que més tard treballarem amb els nens i nenes de 2n d’ESO

     arribem a la fundació Miró:








en Ramon ens ha explicat que les obres de Jackson Pollock no tenen títol perquè les persones que les mirin en puguin fer la seva interpretació i puguin posar-los nom.
aquest pintor creava les seves obres inspirat en la música que escoltava mentre pintava.
la seva obra va influir en pintors de la seva edat.
va ser una nova tendència després de la segona guerra mundial que tot va explosionar  i l’art també.
no només es pintava la realitat de les coses sinó que els artistes expressaven els seus sentiments


 .







la seva obra ha influït a molts artistes, que pintaven també, d’una forma diferent



Bruce Nauman


que es pintava el seu cos





Janine Antoni


que pintava amb els cabells






JeanTingelly


va crear la màquina de pintar
  
un cop hem arribat a l’escola hem pogut fer un recordatori de tot el que havíem vist.
ha estat molt interessant sentir les explicacions dels nens i les nenes: 




  •  en Jackcson Pollock era un pintor que no pintava amb pinzells petits, pintava sempre amb pinzells grans , amb pals i les seves obres estaven fetes amb regalims de pintura.
  • les seves pintures eren molt grans i pintava damunt de roba o paper posat a terra 
  • molts cops pintava mentre ballava seguint la música 
  • els seus colors estaven molt barrejats 
  • sempre era impossible saber per on havia començat un quadre  

hem pensat també en diferents títols per les seves obres com aquests, entr d'altres: 

P5: camp de gespa, hort de plantes, terra de bosc, puntets petits, barreja de colors, parc de fideus

P4: món, terra, colors, jardí, laberint, fulles d'hivern




l’obra de Jackson Pollock és espectacular per als nens i nenes ja que, per a ells, l’art és com un joc amb què poden expressar els seus sentiments, fantasia i imaginació.










 





és important que els nens aprenguin que   no solament es poden expressar a partir del llenguatge oral o escrit sinó, també amb el llenguatge artístic,















ell feia servir  un mètode per pintar anomenat pintura en moviment”


















és una brillant idea que els nens i nenes pintin en llibertat el que desitgen, utilitzant els colors al seu gust




















continuem treballant i gaudint de la mateixa manera que l’artista.


























treballar amb els nens i nenes  l’obra de Pollock, vol dir expressar-nos de forma espontània i abstracta.






















utilitzem diferents materials i estris


















el procés de la nostra obra
 









      continuem treballant Jackson Pollok

  aquesta és una activitat més individual.



cada nen i nena ha pogut fer la seva petita obra











utilitzant el material de les altres sessions i pintant damunt d’una tela i a sobre d’un full de pintura.











aquesta activitat s’ha fet escoltant música. la melodia ens ha acompanyat durant el nostre procés creatiu.









































aquesta és la darrera activitat del projecte de Jackson Pollock i com us vàrem explicar al començament del treball, aquesta activitat la compartim amb els nens de 2n d’E.S.O, que també han treballat aquest artista.
 l’experiència es viu a l’exterior, cada nen de 2n d’E.S.O acompanya i ajuda un nen de parvulari per crear una nova obra d’art utilitzant una eina diferent: les nostres mans





ens hem reunit tots al gimnàs i en Ramon Roman  ha fet una explicació de com organitzaríem l’activitat























l’experiència ha estat fantàstica i molt motivadora tant per als petits , com per als grans.


























el cel era blau









hem observat com els nens i nenes d’E.S.O han protegit, orientat i responsabilitzat de cada un dels nens de parvulari, transmetent alegria i cuidant els petits amb molta cura. 


 la 

música sonava











ens hem expressat amb les nostres mans
























         


Els mestres de secundària que també han participat del projecte Pollock ens han escrit aquestes paraules: 

Dolors (tutora de 2n d'ESO) i Ramon (professor de plàstica)
 
Treballar amb els més petits sempre és un plaer i hem de donar les gràcies a les seves mestres per permetre que els alumnes de 2n d'ESO hagin pogut compartir experiències i coneixements amb els nens de parvulari.
Hem aprofitat la visita a l'exposició Explosió! El llegat de Jackson Pollock per participar en el projecte de parvulari i fer-nos-el una mica nostre.
Els alumnes de 2n d'ESO han reproduït les tècniques pictòriques de Pollock, han visionat una pel·lícula sobre la seva vida i finalment han compartit una meravellosa experiència a l'aire lliure amb els alumnes de parvulari.
Pensem que és molt positiu i enriquidor per als nois de Secundària establir ponts de col·laboració i de treball amb altres nens de l'escola, sobretot amb els més petits. I el cert és que el resultat ha estat molt profitós i engrescador.





2 comentaris:

  1. Senzillament IMPRESSIONANT!!! Heu fet un treball excel·lent. Ara entenc perquè el Jan anomenava tant el Jackson Pollock...
    Com sempre un plaer seguir-vos.
    Dolors

    ResponElimina
  2. I ara entenc també perquè la Núria em deia que pintar la seva disfressa amb un rodet o amb un pinzell, i d'un sol color, era avorrit! Haurem de fer una quedada a un parc carregats de pintures i bosses de brossa! :)

    ResponElimina